TV Review: We Bare Bears (2015)

we-bare-bears-post1Informatie

Regie: Manny Hernandez – Jaar: 2015 – Cast: Eric Edelstein, Demetri Martin, Bobby Moynihan – Genre: Animatie, Komedie – Distributie: Cartoon Network

Tijdens de blok mag het allemaal wat luchtiger zijn. Als je tijdens jouw pauzes het laatste seizoen van pakweg Game of Thrones al 10x bekeken hebt wordt het hoog tijd voor iets anders. Misschien zet je daarom af en toe Cartoon Network op om de herhalingen van Adventure Time, The Regular Show of The Amazing World of Gumball te zien. Sinds 25 november zenden ze ook We Bare Bears uit, een gloednieuwe animatieserie die gebaseerd is op de webcomics van Daniel Chong. Hij werkte in het verleden mee aan toppers als Inside Out, Bolt en Despicable Me. Kwaliteitsvol kan je het dus zeker noemen.

De drie berenbroertjes Grizzly, Panda & Icebear van elk een ander ras en met ieder hun eigen uitgesproken persoonlijkheid wonen in een grot en doen menselijke dingen. Die dingen variëren van internet famous worden door het maken van memes tot het maken van hun eigen foodtruck. De humor is absurd maar vooral satirisch. Chong drijft de spot met o.a. hipsters en dating sites. De pogingen van de beren om te integreren in een menselijke samenleving lopen niet altijd van een leien dakje. Ze passen gewoon niet tussen mensen, want je kan er natuurlijk niet naast kijken. Het is voor beren ook niet zo gemakkelijk om met smartphones of tablets te werken en net zoals bij sommige mensen drijven hun devices hen soms uit elkaar.

960
Panda, Grizzly en Icebear. Over hun namen heeft Chong niet al te lang nagedacht.

Eric Edelstein, Demetri Martin en Bobby Moynihan doen hun werk goed en dragen enorm veel bij aan de persoonlijkheid van iedere beer. Vanaf de derde aflevering duikt ook Charlyne Li van House M.D. op als hun mensenvriendinnetje Chloe. Anders dan bij de eerder genoemde series van Cartoon Network, zit de tekenstijl helemaal snor. De spaghetti-armpjes (van bv Finn) zijn hier vervangen door sterke berenpoten, dat was echt wel nodig. De dialogen zijn creatief en soms héél grappig.

We Bare Bears is een geduchte concurrent voor Yogi Bear, Baloe en Sexual Harassment Panda. Ja, zelfs voor South Park. De serie is dus zeker niet alleen bedoeld voor kinderen en slaagt er in om volwassenen urenlang te entertainen met afleveringen van 30 minuten. De stemacteurs zijn goed, de animatie is beter en de humor is het beste in deze serie. Zeker en vast een aanrader als luchtig tussendoortje.

8,5/10

We Bare Bears is elke schooldag te zien om 17:10 op Cartoon Network. Ga jij kijken?